Cartoon over het onbegrip dat steeds meer overheerst bij mensen wanneer het op stakingen van de vakbond aankomt. Stakingen zijn niet meer populair en de intolerantie neemt toe. Onbegrijpelijk dat de vakbond niet vernieuwt en zoekt naar alternatieve die trendy en meer hip zijn dan hun enige wapen waar ze steeds naar teruggrijpen namelijk de stakingen. Misschien kunnen ze met wat creativiteit wel alternatieven vinden in de pop-up sfeer
Cartoon over de vakbond die steeds meer tegenwind krijgt omdat ze steeds terugvallen op hun enige wapen: stakingen. Er is blijkbaar weinig creativiteit om alternatieven te zoeken die meer populair zijn of niet stiuten op onbegrip en intolerantie. Stakingen zijn niet trendy en hip dus hoog tijd at men vernieuwt. Misschien moet men eens naar pop-up kijken
Thema van de cartoon op deze pagina: Mensen zijn steeds minder tolerant tegen stakingen, tijd dat de vakbond vernieuwt, klik op de cartoon om naar de volgende te gaan
 
Cartoon over het feit dat mensen tegenwoordig steeds minder begrip tonen voor stakingen van de vakbond. Het is het wapen bij uitstek dat gebruikt wordt om de eisen van de vakbond kracht bij te zetten. Toch zijn er steeds minder mensen die de vakbondsacties zomaar slikken. Er komt steeds meer protest bij weer een nieuwe staking. De gewone mensen zijn uiteindelijk ook vaak de dupe van een staking. Het grootste voorbeeld is de nmbs die uiteindelijk vooral de reizigers raken die ze dagelijks vervoeren. Geen van de beleidsmakers van de nmbs rijdt uiteindelijk met de trein. De intolerantie en het onbegrip tegenover de stakers wordt met de jaren dan ook groter. Het zijn vaak ook minderheden die beslissen te staken en met een paar strategisch ingrepen al de rest platleggen. De vraag is dan ook waarom de vakbond geen alternatieven zoekt die de mensen achter hun actie schaart in plaats van ze tegen het harnas in te jagen. Met wat creativiteit kan er wellicht een algernatief gevonden worden. Vakbondsacties populair maken lijkt toch wel belangrijk om overeind te blijven. Als men vernieuwt naar iets dat wat meer trendy en hip is zoald de pop-up tegenwoordig, dan krijgen de mensen misschien terug wat meer sympathie voor de acties van de vakbond

Alle cartoons(174/621)

Link naar de eerste cartoon Link naar de vorige cartoon Link naar de volgende cartoon Link naar de laatste cartoon