Cartoon over de vele problemen bij het spoor wanneer het slecht weer is of wanneer het begint te vriezen. Kou en sneeuw gaan meestal niet samen met een rijdende trein. Maar naast het materieel is er vaak ook een probleem met de machinist die niet op zijn werk geraakt. Er is altijd een excuus voor de vertraging maar de reiziger is de pineut
Cartoon over de trein die bij slecht weer gegarandeerd vertraging oploopt. De reiziger is steevast de dupe van het spoor dat bij kou of vriezen last heeft. Sneeuw is natuurlijk ook voldoende om wissels vast te laten lopen. En als het niet het spoor zelf is het excuus wellicht een machinist die niet op zijn werk is verschenen
Thema van de cartoon op deze pagina: Als het een beetje slecht weer is heeft de trein gegarandeerd vertraging, klik op de cartoon om naar de volgende te gaan
 
Cartoon over het probleem dat de spoorwegen steevast hebben wanneer de temperaturen het nulpunt naderen of eronder gaan. Blijkbaar is het materiaal daar niet zo goed op voorzien. Er zijn naast belgie en nederland nochtans behoorlijk wat landen die meer naar het noorden liggen en ook spoorwegen in dienst moeten houden. Ligt het aan het feit dat ze meer last hebben van slecht weersomstandigheden dat ze anders werken of hebben ze zoals spoorweg bazen hier beweren, zoveel minder verkeer dat een oponthoud geen domino effect tot gevolg heeft en het hele net in de war stuurt? Feit is in ieder geval dat als reiziger in belgie, je beter niet te veel rekent op vervoer met de trein wanneer de kou heerst of wanneer er sneeuw valt. Bij vriezen stijgt de kans op vertraging immers enorm. Een deel van de problemen is te wijten aan het materieel, de trein stellen of de sporen. Bij vriesweer zijn het vaak de wissels die zorgen voor problemen omdat ze blokkeren. Maar ook niet elke locomotief is even happig om te rijden als er ijspegels in de buurt zijn. En zelfs als er dan toch materieel geen probleem is, dan is er nog steeds nood aan een machinist om de rit te kunnen voltooien. Het gebrek daaraan is soms ook de reden of het excuus waarom een trein met vertraging zijn bestemmming bereikt.

cartoons(292/621)

Link naar de eerste cartoon Link naar de vorige cartoon Link naar de volgende cartoon Link naar de laatste cartoon