Cartoon over het probleem van de mobiliteit. De wegen slibben dicht en mensen staan nodeloos in de file. Geen goede zaak voor de werknemer en werkgever, die oplossingen zoekt in onder andere thuiswerk. In Brussel wil de regering tegemoet komen aan de file en de vele auto's door de werkgevers te verplichten om aan wie een bedrijfswagen heeft ook een treinabonnement te geven om zo het verkeer te spreiden al heeft de nmbs niet altijd een goede stiptheid en zal er hier en daar wel een vertraging tussenkomen
Cartoon over de beslissing die de regering in brussel genomen heeft werkgevers te verplichten om werknemers met een bedrijfswagen ook een treinabonnement te geven zodat ze de file bij gelegenheid kunnen omzeilen en met de nmbs sporen. Bedoeling is het verkeer op de wegen te ontlasten en finaal de mobiliteit te vergroten al is de stiptheid niet altijd super en is er wel eens wat vertraging, het zou het aantal auto's kunnen reduceren. Thuiswerk is natuurlijk nog altijd de beste optie
Thema van de cartoon op deze pagina: Als de werkgever naast de bedrijfswagen ook een treinabonnement betaalt, klik op de cartoon om naar de volgende te gaan
 
In Brussel worden werkgevers verplicht aan medewerkers met een bedrijfswagen ook een treinabonnement te geven
Cartoon over een probleem dat onze werkgevers jaarlijks toch wel het nodige geld kost, namelijk de mobiliteit van haar werknemers. We staan met zijn allen behoorlijk wat uren in de file en die kost wordt gedeeld over werknemers en werkgevers. Naast het feit dat het frustrerend is om in de file te staan en het ook stress geeft, vaart het milieu er natuurlijk ook niet goed bij. Toch blijkt het zeer moeilijk om mensen uit hun auto te krijgen naar het openbaar vervoer. Omdat Belgie een cultuur van bedrijfswagens heeft, zijn er natuurlijk ook een pak mensen die economisch gedwongen zijn om altijd met de auto te rijden. Die is als het ware gratis en het openbaar vervoer moeten ze betalen, of ze betalen al een stuk voor hun auto en moeten er nog een abonnement bijkopen. Brussel is inzake mobiliteit het grootste probleem en daarom heeft de regering daar een maatregel gelanceerd die werkgevers verplicht om hun werknemers die een bedrijfswagen hebben ook een treinabonnement krijgen. Zo kunnen ze het verkeer mijden indien het hen past en zou het aantal auto's op de wegen kunnen verminderen. Natuurlijk is dat maar een hulpmiddel want ook de nmbs kampt wel eens met problemen wat capaciteit betreft en er is natuurlijk vertraging en problemen met stiptheid. De meest fundamentele oplossing is ondertussen ook aan een opmars bezig namelijk thuiswerk maar dat kan natuurlijk altijd maar in beperkte mate

Alle cartoons(77/621)

Link naar de eerste cartoon Link naar de vorige cartoon Link naar de volgende cartoon Link naar de laatste cartoon